Детройтський автоконцерн General Motors користується аутсорсингом останні 90 років. Коли
Альфред Слоун-молодший в 1921 році очолив GM, що займає лише 13% автомобільного ринку США,
ніхто не думав, що через 15 років компанія обжене лідера на ринку Ford. Секретом Слоуна
стало використання аутсорсингу в організації систем управління та виробництва. Згодом Генрі
Форд теж прийшов до висновку, що пора зосередитися на головному і почав продавати свої авто
через мережу незалежних дилерів, лідерство було вже втрачено.
Так, Макдональдс вже почав заміняти дорогих кваліфікованих американських працівників
іммігрантами. Зокрема, в Огайо Макдональдс прийняв іммігрантів на 70 робочих місць з
технічної підтримки, програмування, бухгалтерського обліку та ін., які зазвичай заповнюють
випускники провідних американських університетів і шкіл бізнесу. Макдональдс найняв цих
іммігрантів з робочими візами H-1B на нижчу заробітну плату через аутсорсингової компанії.
За словами прес-секретаря Макдональдс Террі Хікі, аутсорсинг пояснюється зусиллями по
економії витрат.
Глобальні виробники вважають за краще віддавати на аутсорсинг адміністративні та
управлінські функції в кожній країні, де вони мають свої представництва. Зокрема, в Росії
Dell передала розробку програмного забезпечення російської компанії Luxoft. «Наше основне
завдання - виробництво комп'ютерної техніки, - каже генеральний менеджер представництва Dell
в Росії і СНД Крістоф Частан. - Тому ми вважаємо за краще використовувати аутсорсинг щодо
всього, що до цього безпосередньо не відноситься. Ми цілком фокусуємося на підвищенні
ефективності нашого бізнесу і вважаємо, що наша команда повинна бути компактною ». У
московському представництві Dell штат співробітників складає 8 осіб.
Найуспішніша американська компанія збирає більшу частину продукції в Китаї. Основний збирач
iPhone китайська Foxconn може найняти 3000 робочих за ніч, переконавши їх жити в гуртожитку
і працювати по 12 годин на день за 17 доларів США. Те саме можна сказати і про інженерів:
щоб контролювати лінії на 200 000 iPhone потрібно 8700 промислових інженерів. У США їх можна
було б найняти за 9 місяців, в Китаї це зайняло 15 днів. Навряд чи Apple, яку сьогодні
очолює ідеолог і творець нинішньої виробничої політики Тім Кук, поверне виробництво назад в
США. У день, коли Обама агітував за американську промисловість, Apple опублікувала рекордні
квартальні результати - 46 млрд. доларів виручки і 13 млрд чистого прибутку, ставши
найдорожчою компанією в світі.
Родоначальником промислового аутсорсингу можна назвати Генрі Форда. Він був одним з перших,
хто зрозумів, що жодна фірма не може бути самодостатньою. Голова автокомпанії прагнув
особисто контролювати всі етапи виробництва, але незабаром зіткнувся з непомірними
витратами, які витрачалися на обслуговування всіх напрямків компанії. Потім він звернувся за
допомогою до незалежних компаній, які взяли на себе частину завдань. Зараз компанія Ford
самостійно виробляє тільки 30% комплектуючих; інше виробництво передано на аутсорсинг.
Ще один гігант, який не з чуток знає про переваги аутсорсингу, - це IKEA. У ІКЕА практично
немає власного виробництва; замість цього він співпрацює з 2500 постачальниками, які
перевірені роками. Логістичні функції ІКЕА також передані сторонній організації. Виходить,
що всі ресурси ІКЕА направляє на організацію роздрібного бізнесу, а решта послуг і
бізнес-інфраструктура передані на аутсорсинг.
На початку 1990-х років Kodak вирішила, що лідерство в сфері високих технологій не є її
стратегічною метою. Вона передала всі IT-напрямку на аутсорсинг IBM, яка намагалася
завоювати лідерство в цьому сегменті. Прекрасний приклад взаємовигідного аутсорсингу.
Аутсорсинг - це вигідна угода для багатьох компаній, яким не вистачає ресурсів для
тотального контролю над усіма етапами і процесами виробництва.
Велика компанія NOKIA (Нокіа) повністю вивела на аутсорсинг технічне обслуговування і
користується послугами IT-аутсорсингових компаній, що дозволяє компанії знизити витрати.
Також Нокіа на аутсорсинг вивела послуги call-центру, що дозволило підприємству зосередитися
на основному виробництві та маркетингу, а також на створенні нового продукту.